štvrtok, 23. júla 2015

špenátové pesto



90% môjho varenia je "odoka". Málokedy mám prehľad o tom, koľko čoho vlastne pri varení používam, zväčša dôverujem svojmu jazyku, ochutnávam, skúšam. Inak to nebolo ani s týmto pestom. Mám rada jednoduché recepty a som šťastná, keď môžem nahádzať veci do blendera a "niečo" odtiaľ vyjde bez môjho väčšieho pričinenia!

Keďže je to pesto špenátové, treba do blendera (sekáčika) nahádzať čerstvý špenát (tak 3 šálky), pár listov čerstvej bazalky, cesnak (ja používam práškový, lebo som lenivá), soľ, olivový olej (množstvo závisí od požadovanej konzistencie), podrvené mandle (približne jednu šálku) a postrúhaný syr. Mixujete, tešíte sa, ako sa to pekne dáva dokopy, ochutnávate, až máte presné také pesto, aké sa vám páči. Ja ho mám najradšej s ryžovými cestovinami a grilovanými kuracími prsiami, ale v stave najvyššej lenivosti je dobré aj na ryžovom chlebíku. Pesto skladujte v uzatvárateľnom sklenenom pohári v chladničke. 

Syr môžete pridať aj pri bezlaktózovej diéte, v prípade alergie na bielkovinu kravského mlieka pridajte namiesto syru viac mandlí. Tvrdé, fermentované syry (napr. parmezán) sú pri bezlaktózovej diéte zväčša dobre tolerované, nakoľko sa v procese fermentácie mení laktóza na kyselinu mliečnu, ktorá je ľahšie metabolizovaná aj bez chýbajúceho enzýmu. Čím tvrdší a vyzretejší syr, tým menej laktózy!

Ja si napríklad fičím na tomto (a dávam ho VŠADE):


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára