streda, 29. júla 2015

Pohánkové placky




Placky všeobecne sú super jedlo, vysoko univerzálne! Dajú sa napchať čímkoľvek sladkým aj slaným, jesť ako príloha, raňajky, obed, večera, druhá večera, tretia večera,...

No a také pohánkové placky, tie sú úplne ultramegasuper! Pohánková múka je prirodzene bezlepková, má nižší glykemický index ako biela pšeničná múka a obsahuje viac minerálov . Placky majú tak trocha orieškovú chuť a zasýtia vás oveľa viac ako klasické pšeničné či kukuričné placky. 

Na bezlepkové placky majú veľmi sympatickú štruktúru; netrhajú sa, nelepia, dajú sa v pohode ohýbať a prehýbať a celkovo sa vôbec nebránia manipulácii či všakovakému tvarovaniu.

Recept na chuťovo neutrálne placky je jednoduchý, vyjde vám z neho 5-10ks (závisí do veľkosti a hrúbky). Je len na vás, či si z cesta pripravíte hrubšie placky, alebo tenšie palacinky. 

Placky:
150 gramov pohánkovej múky
soľ
vajíčko
350 mililitrov vlažnej vody

Múku zmiešame so soľou, pridáme vajíčko a zapracujeme. Postupne pridávame vodu až pokým nemáme jednoliate cesto. Placky/palacinky krátko opekáme na panvici z oboch strán. Osobne som nepotrebovala na panvicu pridávať olej, ak by sa vám však zdalo, že to bez neho nepôjde, použite kokosový.

Ja som si časť placiek pripravila na obed a večeru s mrkvovou tofu plnkou a časť na raňajky s banánmi, škoricou a javorovým sirupom. Tofu plnka/nátierka je jednoduchá vec – zmiešate biele tofu (180g), strúhanú mrkvu (cca 100g), soľ, korenie, cesnak (podľa chuti) a olivový olej (tak 2-3 PL) a je vybavené!






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára